tisdag 3 december 2013

16 pass på 23 dagar.

Nu kan jag nog i ärlighetens namn säga att jag är igång igen. Nu har jag tränat 16 pass på 23 dagar.
Det har ju visserligen blivit många pass på gymet men dessa räknas ju också.
Mycket fokus på styrka i allmänhet har det blivit men nu de sista dagarna har jag gått över lite mer till att få in konditionen också.
Spinning i kombination med löparband funkar faktiskt helt ok om man inte springer för länge, ca 30 minuter går bra sedan får man gräva djupt för att hitta motivation att fortsätta.

Jag har fortfarande lite olika "ribbor" att komma över men det är oerhört skönt att åtminstone kommit igång ordentligt. Nu är det ju träning nästan varje dag och då är ju inte tröskelen så hög när man vill börja träna mera.

Simningen är fortfarande ett aber. Har köpt lite nya grejer men jag kommer liksom aldirg iväg......skärpning!

Löpningen börjar ta sig, fortfarande sparsamt utomhus men dessto mer på löparbandet. Pulsen  går inte upp längre och skjuter i höjden vid 10 km/h utan ligger på en stadig låg nivå.....mycket positivt.

Cyklingen består ju till 100% av spinning men det är en jäkla massa mer cykling än vanligt vid denna tidpunkten så det är 100% positivt. Kan jag bara få till något pass hemma på trainerna så är jag helnöjd med denna delen.

Övrig träning har det ju som sagt blivit en hel del av. Hoppas denna träning hjälper till lite för de andra grenarna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar