måndag 26 maj 2014

Nära 10h...

Har kommit upp i nästan 10h denna veckan. Hade inte livet kommit i mellan så hade det blivit långpass på cyklen igår på 4-5h, istället blev det löpning i två timmar.
Så himla nöjd med långpasset kan jag säga. Hade inte på mig en enda teknikpryl utan sprang bara banvallen på förmiddagen innan det blev så där stekhett. Stannade någon minut och svalkade mig och drack lite i en bäck och sedan vidare. Det var ett riktigt njutningspass. Jag mätte sträckan när jag kom hem på jogg.se och fick det till 23km, dock tror jag att det var lite kortare då jag i så fall skulle haft ett snitt på 5:23 och det kändes det inte som.
Hur som helst så var det en ordentlig boost för självförtroendet att springa så långt igen utan att döda mig själv.


Idag blir det intervall och styrka med fotbollsgrabbarna. De förlorade igår med 8-0 så nu djävlar ska de få smaka blodsmak i munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar