tisdag 20 maj 2014

Jobb,sjuk och annan skit....

De sista två veckorna har varit en katastrof träningsmässigt. Jag var iväg med jobbet och då blev det bara 1 mil sprungit och där drog jag på mig en förkylning som satte sig på luftvägarna så det blev varken träning eller göteborgsvarv. Riktigt djävla sugit om man får tala klarspråk.


Igår kom jag igång igen och sprang 10 km i ösregn. Vanligtvis så brukar jag skippa passen om det regnar men igår kände jag att jag måste komma igång så det blev ett kämpigt pass både fysiskt och mentalt. Jag var även med på fotbollsträningen senare då det var ont om folk, så jag fick lite extra träning där också. Idag är benen lite ömma men det är precis som det ska vara efter ett mindre uppehåll.
Jag kände verkligen att jag var på gång att hitta formen både cykel och löpmässigt innan jag blev sjuk så jag hoppas att det inte förstört för mycket utan att jag åtminstone kan vara tillbaka där jag slutade om någon vecka eller två.


Igår öppnade utomhusbadet (Alideberg) så nu finns det inga bortförklaringar till att inte ta tag i simningen heller. Nu är det 95 dagar kvar, borde ju hitta lite teknik på den tiden tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar