söndag 27 juli 2014

Hyffsat långpass

Idag stack jag ut på något som nästan blev långpass. Då det var lite mindre varmt idag så bestämde jag mig för att springa till bäcken där jag brukar stanna vid långpass och dricka och sedan tillbaka. Tänkte att runt 5:45 - 6:00 fart blir nog lagom. Sprang 8,5 km till bäcken men någon dricka bölev det inte. Den hade sinat total!! Helt snustorr och jag som var törstig så ini attan. Det var bara att bita i det sura och börja jogga hemåt igen. Det slutade med 17 km med 5:49 i snitt så det var väl helt ok men nästa gång blir det nog till att ta med sig lite vatten.

I morgon börjar min sambo jobba igen, då får jag en hel vecka lite för mig själv. Ska naturligtvis utnyttja detta på bästa sätt så jag har erbjudit mig att skjutsa henne till jobbet varje dag kl 07:30. Planen med detta är helt egoistisk. Jag vill helt enkelt komma upp tidigt så jag kan träna i någon timma varje morgon, att jag dessutom framstår som jättesnäll är bara ett plus :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar