tisdag 1 juli 2014

Vansbro för en del...

Igår kväll var jag ute och simmade med Olov som ska simma Vansbro till helgen. Han hade premiär både i dräkt och OW så det gick lite knackigt men vi avverkade ca 1500m och det gjorde gött för mina sega ben sedan långpasset i Söndags.
Jag gav lite tips och tricks som jag snappat upp men jag vet inte hur mycket han orkade lyssna på :D
Det är stor skillnad på att simma inne och ute om har man inte övat upp sin crawl innan så är det naturligtvis tungt.
Det viktigaste tipset var nog ändå att man drar mössan över simglasögonen och inte tvärtom. Läst om det många gånger att folk blivit av med sina glasögon i stridens hetta och sedan är den tävlingen över.
Det är lite obekvämt men jag kör alltid på det sättet, även på träning. Lika bra att vänja sig så känns det naturligt på tävling sedan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar