onsdag 3 november 2010

Barfota löpning

Vore roligt att testa att springa i five-fingers. Jag har ju bara löptränat regelbundet sedan i Juni så ska man ändra steget så vore det ju bäst att göra det nu innan kroppen vants sig vid vanliga löparskor. Har  kikat på forum, filmer mm och jag blir bara mer och mer förvirrad. Rent logiskt så borde det ju vara bättre för kroppen/foten att springa som man gör när man är barfota men sen och andra sidan så gör ju löparskor med inlägg och stöd mm att foten tar mindre stryk. Nu när jag väl är inne på det så dröjer det nog inte länge innan jag testar. Vet inte vad fivefingers kostar men 500-1000 spänn kostar de säkert. Får se om jag kan "smussla" undan lite pengar till detta. Min kära sambo börjar redan bli lite irriterad på alla löpargrejer jag "måste" ha *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar