fredag 30 november 2012

Dubbelpass

Igår blev det ett mindre dubbelpass med både löpning och simning. Jag kände att jag verkligen behövde ta tag i löpningen igen så jag begav mig till Pthuset och sprang 5 km på löpbandet. Började på 6 fart och seedan ökade jag 15 sekunder varje kilometer tills sista km då blev det 4 st 200m rusher i 4:20 fart. Det är fortfarande dödens tråkigt att springa på band men med lite intervaller så funkar det hyggligt ialla fall. Joggade ner på ett nytt löparband.
 

Jag sprang ju inte lika snyggt som tjejen på bilden men helt klart var att det kändes 100% bättre att springa på än vanligt löparband.
Avslutade med lite planka,jorden runt coh hopprep.
Jag struntade i att dusha och stack direkt till simhallen där det bara blev 1000m då krampen började göra sig påmind igen. Jag fick ordentlig kramp i vaden i Tisdags då vi körde maxtest på 25 m och denna satt i så efter ca 30 min var det bara att bita i det sura och inse att ska det bli någon mer träning denna veckan så får jag inte krampa igen.

Den som är riktigt surt nu är att min puls börjat gå bananas igen. Jag ligger på 60-65 i total vilopuls och igår när jag sprang i ca 5:30 fart var jag uppe i 176, sen när det var intervaller var den på 192.
Jag har alltså 10-15% högre puls än normalt så snart kommer väl en hjärtrusning igen. Vet inte riktigt hur orolig jag ska vara då jag gjort alla möjliga tester det sista året. Jag vet ju hur det var i våras/sommras, då kändes det som jag inte fick någon effekt alls av träningen men när jag väl fick en hjärtrusning så hoppade pulsen ner till normalt efter någon vecka och sedan fick en ordentlig boost.
Man kan ju alltid hoppas att det är en mindre infektion eller liknande men jag känner mig helt frisk så det är väl tveksamt om så är fallet.
Problemet är att jag har väldigt svårt att köra sådär lugnt som man bör göra. Jag inbillar mig att jag måste köra lite hårt för att det ska bita. Jag vet ju att detta är helt fel men när man väl tränar så funkar inte hjärnan som normal utan då ska det fanimig tränas. Lite samma grej som man upplever första kilometern i en tävling, man vet att man ska ta det lugnt men lik förbannat så tror man att IDAG är DAGEN då jag kan starta hårt, öka farten och slå PB med hästlängder.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar