lördag 15 december 2012

Dubbelpass..

Idag blev det 1600m simning utan hjälpmedel på 45 minuter. I slutet av passet hittade jag verkligen rytmen och kunde lätt fortsatt 1600m till men simhallen stängde så det var bara att snällt gå upp ur bassängen och ta på sig löparkläderna istället. Sprang bort till Ramnasjön och drog runt 2 varv. Jag tog samma håll som när vi sprang 6-timmars bara för att psyka mig själv lite. Det gick i riktigt långsamt tempo då jag ville hålla nere pulsen. Jag höll mig i trakten 159-165 hela vägen så det var ett riktigt lunkpass. Jag måste nog starta lite lugnt nu först så jag får upp flåset och sedan lägga in lite fart eftersom. Tanken är ju att det ska bli mycket mängd framöver. Det är inte helt kul att bara lalla runt men just nu är det helt kört att försöka bygga fart. Det får bli slöpass men många av dem istället under December och Januari. Nästa vecka blir förhoppningsvis ganska lugn på jobbfronten och sedan är det 16 dagar ledigt och då ska jag ta mig tusan träna varenda dag. Då finns liksom inga undanflykter.
Det blev nästan två timmars träning idag så det är jag helt klart nöjd med.
Känns jäkligt skönt i kroppen just nu. Lite öm i fotlederna men det går nog över tills i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar