onsdag 27 november 2013

Både spinning och löpning.

Igår belv det först 45 min spinning, dirket följt av 15 min löpning. Jag blev verkligen varse om vilken ursugig triathlon form jag är i. Spinningen gick helt ok men sedan när jag skulle upp på löparbandet så var det segt som attan och pulsen steg direkt upp i 180-185 i 6:00 fart.
Helt klart ren ovana men ändå en smärtsam påminnelse om hur långt jag har kvar till någon slags triathlonform. Tur att det inte är några tävlingar på vintern :D

Löpningen är verkligen svår just nu. Har igentligen inte tränat riktigt sedan April förra året så det är kanske inte så konstigt. Det var ju en massa annat som skulle pressas in innan Kalmar och dum som man är så trodde jag ju att löpningen kan man ju.

Hjärnan kan fortfarande löpning men inte resten av kroppen tyvärr. Hjärtat och lungorna tycker det går för fort och protesterar och leder och muskler undrar varför dom ska tvingas jobba så här mycket nu när de inte behövt det de senaste 6 månaderna.

Måste nog bara inse att det får ta sin tid helt enkelt. Jag får lägga in lite småpass här och där och sakta men säkert bygga upp löparformen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar