måndag 28 april 2014

Cyklingen går bra men löpningen är sådär...

I helgen kom jag ut på en fin tur till Bollebygd på ca 10 mil. Jag och Mats körde på småvägare genom skogarna i det fina vädret så det var både bra träning och njutningsfullt. Det gick inte i någon hissnande hastighet men vi hade ändå ett snitt på ca 27,5 km/h utan att ligga på utan mera på känsla bara.
Löpningen har dock fått lida (som vanligt). Jag kom igång bra ett tag men nu är det tillbaka på status dåligt igen. Det blir inte mera än 2-3 mil i veckan vilket är på tok för lite. Jag måste öka denna delen lite. Fotbollsdelen tar lite tid från träningen helt klart och sedan har det varit mycket på jobbet så det förklarar en del också men jag vet ju att igentligen finns det tid. Det handla bara om att prioritera.
Jag behöver inte se det där avsnittet med Goldrush eller Storage Wars, jag kan ju faktiskt ut och springa istället.
Jag är nog fan för lat för konditionsidrott, borde nog börja med golf eller nåt istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar