tisdag 2 september 2014

Kantarelldjävlar!

Igår kom jag på den briljanta iden att jag skulle ta ett terrängpass i lugn takt och samtidigt kika efter kantareller. Jag har bott över tre å nu i Dalsjöfors och fortfarande inte hittat något bra svampstället. Stack iväg och kände omgående att benen var helt utmattade. Troligen så sitter Köpenhamn i fortfarande samt att spinningpasset i förrgår inte gjorde saken bättre. Nu gjorde ju detta inte så mycket då jag ändå skulle springa långsamt. Kom fram till skogen efter ett par km och började min jakt. Strövade omkring i ca 45 minuter. INTE EN ENDA LITEN KANTARELL..WTF.
Jag hittade miljoner andra svampar men det var ju kantarell jag ville ha. Skitskog. Jag gav upp och sprang ner till Gårdavallen där min äldsta son spelade match och satte mig och kikade fotboll istället.
Jag börjar misstänka att det finns en kantarelltjuv i trakten. En sådan där djävel som plockar soprent och sedan lägger granris över så ingen annan ska hitta stället.
Borde finnas en app till telefonen som indikerar kantarell. Den hade jag betalat dyrt för.


Blev 6km i lugn takt. Benen är mos och jag tar en vilodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar