onsdag 6 maj 2015

Långpass igen...

Igår när jag kom hem var det surt väder ute och jag var inte alls motiverad att springa men då jag inte tränade något i Måndags så tog jag mig i kragen och stack ut på min "kära" banvall.
Pulsen gick som vanligt lite upp och ner de första kilometrarna men sedan gick det riktigt bra.
Jag låg några slag högre än vad jag ville men ansträngningen var minimal så jag körde på känsla helt enkelt. Sprang ca 15 kilometer innan de första tecknen på energibrist började komma.
Det blev till slut 24 km vilket var lite för långt. Ska nog lägga mig på ca 20km för att det inte ska slita för mycket. Det är väl en vanesak som allt annat men jag behöver nog 10-15 långpass innan jag börjar köra längre än 2 mil.


Skönt att kroppen tycker det är ok i alla fall. Idag är jag lite lagom sliten bara. Lite orolig att jag dragit på lite för mycket mängd för snabbt men jag ska försöka att lyssna på kroppen och ta det lite lugnt när det behövs.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar