måndag 4 maj 2015

Långpass och Veckosummering.

Avslutade veckan med ytterligare ett långpass på 20,5 km. Det kändes nästan oförskämt bra fram till 14 km då märkte jag att energin inte riktigt ville fram till musklerna trots lågpulstempo.
Jag körde på 2 koppar kaffe så det var kanske inte så märkligt att en dipp skulle komma.


Jag vill öva upp övergången när energin ska börjas tas av fett istället och ett bra sätt att göra detta på är att köra långpass direkt på morgonen utan frukost.
Jag märker redan efter 4-5 pass med lågpuls att pulsen faktiskt stabiliserar sig lågt samt att jag kan hålla lite högre fart men med samma puls som tidigare.
Verkar även som det tar kortare och kortare tid för pulsen att bli stabil och inte hoppa upp och ner som tidigare.
Jag ska ge lågpuls ca 3 månader och sedan utvärdera om det är värt att köra vidare på. Kruxet är ju att det tar lite tid men det känns inte som det gör så mycket då man inte blir alls lika sliten.


Veckans träning:


Löpning: 7:22 h   67,2 km
Simning: 0 h
Cykel: 0 h





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar