torsdag 13 september 2012

Genrep Kretsloppet, Simning och Kramp.

Lite i senaste laget bestämde jag mig för att köra ett hyfsat hårt pass på Kretsloppetbanan som ska springas på Lördag.Då jag numera har årskort på alla badhus i Borås så bytte jag om på stadsparksbadet och begav mig iväg. Höll 5:00 i snitt och det var planen så allt var frid och fröjd. Kanske var det igentligen lite för slitigt. Kan bli svårt att komma ner i 4:30 fart i snitt men hoppet finns där. Direkt efter passet hoppade jag i poolen och simmade 19 längder. På 20:e fick jag tokkramp i ena vaden. Jag trodde jag skulle skrika rakt ut så jäkla ont gjorde det. Jag lyckade komma till kanten och drog upp benet och sedan släppte det efter ett par minuter. Nu ligger jag hemma och har krampkänningar varje gång jag spänner ut vaden. Så mycket hjälp var magnesiumtabletterna. Dom jäklarna har jag ätit en månad nu och jag trodde faktiskt att de gjorde lite nytta men nu sitter jag här med krampen Allan och undrar om det kommer gå över tills på Lördag. Kanske inte var smartast i stan att dra på ett hårt pass 2 dagar innan men de gånger jag slagit PB tidigare har jag faktiskt kört riktigt hårt dagen innan så jag tänkte att jag måste ju testa och se om det kanske är rätt uppladdningsmelodi för mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar