måndag 10 september 2012

Löpningen funkar ialla fall ok.....

Idag begav jag mig ut på banvallen i vanlig ordning. Valde att köra en trappa ner från 6:00 fart och sedan ökade jag med 15 sekunder varje kilometer ner till 4:30,eller rättare sagt 4:35 gick den kilometern i sedan vände jag upp igen till 4:45 osv. Gick med andra ord i slöfart,halvfart och tävlingsfart idag.
Skönt att löpningen funkar ok ialla fall. Jag kände inte av knät spec mycket som tur var.
Det som oroar mig är min dåliga vinnarskalle. Jag vill bara ge upp hela tiden när det börjar ta emot lite. Jag vet ju att det kommer i stort sett vara jobbigt från första kilometern på Lördag så därför är känslan att jag nu skulle klara sub 45 ganska avlägsen.

4 kommentarer:

  1. Bara att sula på och skita i vad hjärnan försöker säga till en.
    Jag vet att det är otroligt svårt men mycket lättare på tävling som tur är.

    SvaraRadera
  2. Helt sant det du säger. Får helt enkelt hoppas att "skallen" infinner sig på tävling :D. Såg att du skulle vara med på 6-timmars, den ska även jag vara med på, bara jag får tummern ur och betalar in avgiften.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte heller betalat in ännu, men det kommet.

      Radera