lördag 6 juli 2013

Dalsjön runt öppet vatten 3240m

Idag simmade jag runt Dalsjön hemma i Dalsjöfors för första gången. Jag har haft det som ett litet mulande projekt som jag tänkt att ta tag i och i morse var det vindstilla,sol och perfekta förhållanden. Jag startade vid 8:a tiden och simmade iväg. Jag har mätt sjön tidigare och kommit fram till att den ska vara 3800 m. Det var som vanligt lite läskigt i början men obehaget försvann efter halva distansen ungefär. Kändes som jag var med i värsta reklamfilmen när jag låg där i vattnet, helt vindstilla med solen reflekterande över vattenytan.
Det blev inte riktigt 3800m utan 3240m. Jag rundade inte riktigt utan simmade lite för rakt på. Det gick på 1h och 13min  med ett snitt på 2:16/100m.
Inte jättebra men helt ok ändå. Jag låg inte på speciellt hårt utan ville bara klara mig igenom passet.

Gött att få kört hyffsat långt utomhus och 3800m kommer bli en baggis. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar