söndag 22 augusti 2010

165 på pulsklockan idag...

Körde efter 165 på pulsklockan i 5 km idag. Det var lite jobbigare men jag hade nog kunnat springa 5 till utan problem. Sista km toksprang jag för att försöka maxa pulsen. 210 stannade klockan på. Så nu vet jag att min maxpuls är minst 210, förmodligen ca 5 snäpp till om jag tagit ut mig det allra sista. Om man då räknar 20 % av 210 så är ju 165 rätt ok puls att ligga på. Ska nog sattsa på att ligga i intervallet 160-170 ett tag och se vad som händer. Borde öka sträckan också men det är lite svårt att få ihop det med tider. Jag är ju ändå borta ca 1,5 timma om jag ska springa 10 km. Nästa vecka ska vi göra om badrummet och jag ska på kurs i GBG så det blir lite svårt, men på nått sätt ska det nog gå att få till ialla fall 4 pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar