tisdag 17 augusti 2010

Börja med styrketräning

Tänkte jag skulle börja ordenligt nu på Gym men har ingen aning om hur jag ska lägga upp det. Om någon har lite förslag till en nybörjare vore jag tacksam. NATURLIGTVIS vill jag bara ha snygga muskler. Jag skiter fullständigt om jag lyfter 80 eller 130 i bänkpress så länge som jag ser vältränad ut. ( Jag säger ju bara det som alla tänker men inte säger) Det korrekta svaret är ju: - "Jag vill ha uthålliga muskler så hela min kropp blir starkare",visst visst det vill jag ju men inte om det tar 5 år för att nå resultat.

Läste på någon sida idag att det tar ca 2 månader innan man ser lite resultat av gymmandet. Tydligen är det så att kroppen måste vänja sig vid repetitionerna mm. Vet inte om jag ska tro på det men det låter inte helt orimligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar