måndag 30 augusti 2010

Puls på 215....

Nu har jag ialla fall konstaterat vad min maxpuls är: 215.

Jag hade just gått i rask takt i ca 5 min och börjat jogga så smått. Kikade på pulsklockan och den visade stadigt 135.....-lite mysko tänkte jag först men sen började den stiga som vanligt, det var bara det att den inte slutade. Den bara ökade och slutade inte förrän på ca 200. Jag lugnade mig då och stannade helt men pulsen fortsatte att vara mellan 180 till 210. Jag insåg då att något var väldigt fel och började gå sakta tillbaka i hopp om att pulsen skulle gå ner men icke. Jag kom fram till bilen och ringde sjukvårdsupplysningen men de hade bytt nummer och jag började nu bli lite yr så jag uppfattade inte det nya nummret. Som tur var insåg jag att köra bil i detta tillståndet var inte att tänka på så det var bara att rinnga 112 eller komma på något annat. jag ser då en grupp människor som kommit till parkeringen för att kika på när deras barn ska spela fotboll så jag frågar dem om de har lusst att köra upp mig till akuten för mitt hjärta tokrusar. naturligtvis gör vi det sa de snälla människorna från Tranemo och jag kom upp till akuten utan vidare missöden. Jag hade då haft puls på ca 180-200 med pikar på upp till 215 i ca 25 minuter. Väl inne på akuten gick det på 30 sec att hamna på en bår med läkarhjälp. Efter en liten stund så gav de mig någon medicin som fick hjärtat att slå normalt igen. Nu är jag hemma efter att legat inne en dag för observation. De hittade inget mer utan sa att -Kommer det tillbaka så ska vi in och bränna av någon nerv i hjärtat, så kommer det inte tillbaka igen.
Ska ta det lugnt med löpningen nu i någon dag sen är det på det igen. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar