måndag 28 mars 2011

1:a vilodagen på länge.

Bestämmde mig för att ta en vilodag vare sig jag ville eller inte idag. Det har blivit varierande pass varje dag i två veckor nuså det var dags för en dags vila. Kroppen känns hur stark som helst för tillfället. Känns som jag skulle kunna träna hur mycket som helst. Förmodligen är det lättast att träna för mycket då och få skador men jag ska försöka att vara försiktig och variera med lite styrka , simmning mm.
Har börjat titta på att köpa en racercykel men är helt novis när det gäller cyklar. Tanken är att kompletera löpningen med att cykla och att det sedan ska mynna ut i att jag ska kunna köra klassikern eller kanske kanske en riktig triatlontävling. Förmodligen har jag fått en släng av hybris nu när träningen går så lätt att jag alvarligt börjar tänka på att träna för en tävling som innebär 3,5 km simmning, 18 mil cykel och 4,2 mil löpning. Jag får nog köra en maraton först såkanske jag kommer ner på jorden igen :D men drömma klan man ju göra.
"Sikta mot stjärnorna så når man kanske trädtopparna"

Har kört första veckan av joggs träningprogram för att klara gbg-varvet på 1:40 nu. Klarade alla passen utom fredagspasset som jag bommade med ca 4 minuter men till mitt försvar kan jag tillägga att jag sprang med arbetskamraterna och de var inte så sugna på 5:15 tempo bara för att jag skulle kunna bocka av passet i kalendern...vilket man kan förstå :D. Jag resonerar att jag ska köra efter 1;40 schemat och försöka klara så många pass som möjligt och kanske landa på 1:45 sen när tävlingen går av staplen. Kanske är det en ordentlig tankevurpa att tro att det fungerar så men hur som helst så är det ett tufft schema att följa så lite nytta borde det göra ialla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar