tisdag 8 mars 2011

Kul med Intervall nu är det lugna pass ett tag.

Var riktigt roligt med intervallpasset i Fredags. Vi körde 3/2/1 min med 1 min vila i mellan. Farten var ungefär 4:10- 4:20 fart så det var ordentligt jobbigt. Var ute i Lördags på ett lugnt 10 km pass i skogarna runt Kransmossen. Tyvärr hade inte isen och slasket försvunnit ännu, får nog vänta ett par veckor till innan jag börjar springa där igen. I Söndags var det dags igen för långpass. Sprang nästan 19km  till Frufällan och tillbaka. Körde både Lördag och Söndagspasset i Pulszone 2, vilket innebör max 155 i puls för mig. Lite svårt ibland att hålla denna låga fart men väldigt skonsammt för kroppen helt klart. Igår vilade jag för första gången på 2 veckor så idag måste jag ut igen. Blir ett lite hårdare 60 min pass idag när den yngste pojken är på simmning tänkre jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar