måndag 21 mars 2011

Nytt PB igen fast nu på 10 km.

Nu jäklar är det proppen ur. Körde 10 km igår på 52:41 vilket är nytt pb på 10 km. Verkar som fartträningen verkligen börjar ge resultat. jag bestämmde mig för några veckor sedan att den minsta farten jag ska köra på är 6min/km så jag tvingar kroppen till att tro att det är lunk tempo. Vet inte om jag lurat den rackarn men fort går det nu ialla fall. Jag har även kört mycket fartlek, halvintervaller mm där jag kört allt från 5:00 tempo till 5:45 tempo så kroppen fattar nog inte riktigt var den ska lägga sig just nu :D

KANSKE kanske finns det hopp om att göra 1:50 på GBG-varvet ändå. Just nu har jag börjat köra enligt 1:40 programmet som finns på jogg.se. Det verkar lite väl hårt igentligen men 1:50 programmet var lite mesigt så då tänkte jag att jag kör på 1:40 programmet så länge det går o sen får det bli vad det blir.

Fan va ja e snabb *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar