onsdag 8 februari 2012

Dubbelpass

Idag blev det först TRX pass men en kompis som premiärtränade idag. Sedan blev det trainer 8 km och löpning 7 km på löparbandet. Märkte väl redan på trainern att pulsen stack iväg lite men jag höll ut och hoppade på löparbandet direkt efter. Denna gången hade jag inte slängt ut snuset utan lät det vara kvar som lite doping men hur jag än ändrade farten så lågjag konstant på 180-190 i puls. Rena rama tävlingspulsen. Jag orkade faktiskt inte bry mig utan jag körde på bara med en liten paus mellan varje km där jag snöt mig, drack lite och tog pulsen.
Jag har kommit på en intressant sak gällande min snusning. Jag har tidigare märkt att min vanliga arbetspuls går upp ca 15-20 slag då jag snusar så även nu. Det "märkliga"är att om jag slänger ut snuset och väntar 30-45 min och dricker ett glas vatten så går pulsen ner till normalt igen. Jag måste dock dricka vatten efter jag slängt ut snuset annars funkar det inte. Mycket konstigt men det finns säkert någon vetenskapligt föklaring till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar