torsdag 16 februari 2012

Intervall "Kenyanen"

Idag tänkte jag köra 10-12 km i 175 puls men det var underkylt regn ute så det var glatt som attan. Jag tog snabbt beslutet att köra Kenyanen istället. Det går ut på att man utgår från sin mil fart och sedan ökar man 10 sek 3 gånger. vilar 3 minuter och sedan på det igen.
Jag körde 4:50, 4:40, 4:30 3min vila 4:50,4:40, 4:30.
När jag var inne på den sista i 4:30 fart så gav jag upp efter 2 min. Då hade jag haft puls i ca 195 i 4-5 min så jag var helt färdig. Kanske hade jag klarat 2 min till om jag hade haft någon med mig eller någon som skrikit åt mig men jag är relativt nöjd ändå.
Känns som det blivit lite för mycket intervall och korta pass på sista tiden men tyvärr har det varit lite tidspress och pissigt väder så man får ta det för vad det är.

1 kommentar:

  1. "Lite mycket intervaller på sista tiden...." Kör några långpass också så att du inte tappar uthålligheten, men jag tror dock att det är bra ändå :-).

    SvaraRadera