torsdag 3 januari 2013

40 min simning bättre än ingenting....

Idag lyckades jag dra med mig en kompis till simarenan. Han har inte rört sig de senaste 20 åren så det var en prestation av honom att hänga med alls. Ambitionen är att han ska simma två ggr i veckan vilket passar mig finfint. Han tog det lugnt med bröstsim och det gick helt ok så förhoppningsvis får han blodad tand. Jag körde 1500 m medvetet snitt på 2:20 så det funkade bra idag. Känner att tekniken börjar komma mer och mer. Avslutade med 50m på 50 sekunder vilket för mig är rena racerfarten. På lördag åker jag till Canada en vecka och jobbar och enligt väderrapporten är det ordentligt kallt där men jag hoppas ändå att det ska gå att träna lite. I värsta fall får det väl bli löparbandet på hotellet. Idag var förresten pulsen ner på under 50. Jag tror bestämt att jag är frisk och börjar komma i form. Helt underbart att vara på banan igen. Kunde inte fått en bättre start på nyåret än så. Nu gäller det bara att stegra försiktigt och slippa bakslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar