måndag 28 januari 2013

Backintervall med fotbollsgrabbar.

Förra Torsdagen hade jag hand om ett gäng 15 åriga fotbollsgrabbar som "gärna" vill ut och springa i 15 minusgrader. Jag har nämligen lovat att ställa upp som löpansvarig varje Onsdag under vintern. Då jag är urusel på att komma iväg på backintervall så tänkte jag att detta blir perfekt både för mig och för grabbarna.
4X4 snabb kotrollerad fart med joggvila ner, 2km uppvärmning och 2 km nerjogg blev det till slut. Dom hatade mig inte totalt efter passet ialla fall och de verkade ganska nöjda med passet.
De kanske inte tyckte att det var HAHAHA roligt men vilken försäsong är det :D

Helgens träning blev försörd då minsta pojken fick halsfluss med hög feber och det fanns varken tid eller ork till aktiveter. Igår fick han antibiotika och febern gick ner på en gång så nu är det lugnt igen.

Idag blev det simmning med SOK knallen i 1h och 20 minuter. I vanliga fall brukar det ju bli ca 2000 m distans men idag vart det blandad kompott med pandlar,fenor,benspark och andingsövningar. Helt annan kvalitet på träningen med andra ord. Kanske inte är så dumt med variation i simningen i form av intervaller och övningar trots allt.
Det kändes riktigt bra de sista längderna, då hade jag ändå simmat ca 3000m

Hoppas bara värken iskulderbladet ger med sig snart. Inte för att jag blir hindrad av det men det är lite störigt att det värker. Förmodligen har det att göra med lite tokig teknik i simningen.

Resten av denna veckan blir troligen skit och pannkaka då jag har monster-mycket att göra på jobbet men man vet ju aldrig....kanske hinner jag med ett gäng pass ändå.

Lika bra jag slutar att planera passen. De sista veckorna har det bara blivit skit av alla planering ändå. Får helt enkelt ha en grov veckoplanering tills allt lugnat sig så får det bli vad det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar