tisdag 19 mars 2013

8km i nya skorna.

Idag kändes det ingenting i fotknölen och jag behövde inte ens ta någon voltaren. Då ska man ju passa sig och vila en extra dag säger de visa men jag kunde inte hålla mig då mina splitter nya Saucony Kinvara stod hemma och bara väntade på att komma ut på en premiärtur.¨
Jag stack ut och sprang 8 km i lugnt tempo med någon kilometer farthöjning bara så jag kom ganska helskinnad tillbaka måste jag säga. Skorna satt fortfarande bra på foten även om de tryckte lite mera än jag upplevde det igår.'
Känns som ett vettigt val med lite mera dämpning. Det känndes inte alls lika slitigt och jag kommer nog trivas i dessa skorna, det tror jag.¨
Formen känns riktigt bra just nu trots att jag inte sprungit speciellt mycket. Varje gång jag är ute så känns det som det finns mycket mer under huven som bara väntar på att få komma ut. Nu har jag ju haft lite småskador,pulsproblem som gjort att jag inte riktigt kunnat testa var jag ligger men så fort fotknölafanskapet läkt ihop så ska jag göra lite test. Första riktiga loppet för året kommer med Kungsbackaloppet som jag tänker springa i vilken form jag än är i bara för att få ett genrep inför GBG-varvet. Då får jag ju ett besked om vart det lutar ialla fall.

3 kommentarer:

  1. Du som har sprungit kungsbackaloppet innan, hur är banan? Flack och snabb? Gbgvarvet är ju ganska backig...

    SvaraRadera
  2. Hur snabb som helst. Om det är någon bana du ska ta pers. på så är den den. Ena hållet flack och kanske 0,5% nerför, sedan vänder man och då blir det ju 0,5 % uppåt. Någon pytteliten backe på 5-10 m finns det. Asfalt hela vägen. Du springer mesta delen vid vägkanten annars är det gångväg.

    SvaraRadera
  3. Det verkar ju vara en riktigt bra bana. Men tyvärr så såg jag att jag jobbar den helgen =(

    SvaraRadera