söndag 17 mars 2013

Bra simvecka.

Löpningen går sådär just nu men simningen går mycket bätte. Var på Borås Simarena och simmade 2000m i ett sträck idag utan hjälpmedel etc. Hade ett snitt på 2:18 enligt klockan. Kändes mycket bra idag. Hittade ett sköntflytläge och ansträngde mig knappt. Jäkligt skönt att veta att jag kan dra på lite till samt att våtdräkten kommer göra minst 10 sek.
Jag kommer helt klart ligga på 2min/100m när det är dags att simma i Augusti. Vet intehur mycket med/motström gör för farten men det ska bli jäkligt häftigt att simma utomhus med våtdräkt nu till våren när jag kan simma ganska hyfsat ialla fall.
Jag landade på strax över 5 timmar träning denna veckan. Ungeför hälften av vad jag velat ligga på men det har ju sin förklaring i att jag inte kunnat löpträna som jag velat.
Jag har ju som sagt simmat mycket mer denna veckan och det känns helt klart i armarna. Är lite mosig i dessa nu så snart kan jag väl varken springa eller simma, då får jag väl träna sönder låren på cyklen istället och sedan ta en vecka vila :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar