tisdag 12 mars 2013

Löpargodis..Voltaren

Igår började jag käka lite Voltaren mot min förmodade inflammation i foten och axlen. Till min stora förvåning så försvann det onda på båda ställena framåt eftermiddagen. Jag kunde utan problem simma igår. Dessutom simmade jag 50m på 48 sekunder för första gången igår så det var en mycket bra kväll.
Nu ska jag fortsätta äta Voltaren i 2 dagar till och sedan förhoppningsvis börja springa igen. Idag och i morgon blir det cykel och simning istället för löpning och sedan blir det lugna,korta löparpass så ska det nog orda upp sig.
Grejen med simning verkar vara att man ska göra det så ofta som möjligt. Två gånger i veckan räcker tydligen inte utan det ska nog till minst fyra gånger i veckan för att kroppen ska komma ihåg vad den gjorde så bra förra gången. Kanske min kropp som är trög men det är helt klart så att de gångerna jag märkt klara förbättringar är de veckorna jag simmat mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar