onsdag 14 augusti 2013

Snart bär det iväg till Kalmar.

Idag har jag packat grejer och dubbel och trippelkollat att jag fått med mig allt. Det är en himla massa grejer som ska med för lite sportande. Jag har även gjort en sista check på cyklen och konstaterade att det såg ok ut men jag kunde inte hålla mig borta från att skruva lite på inställningarna så det får jag säkert lida för :D. Jag är lite osäker på om jag behöver köpa nya däck innan tävlingen också. De har rullat ca 200 mil nu varav en del på trainern som sliter lite extra. Om de hinner med mig i cykelaffären i morgon så blir det nog nya däck och slangar för säkerhets skull. Annars ser det bra ut. Blir till att köra lite lugna pass nu i två dagar och sen smäller det.
Laddat med ca 3 dl rödbetsjuice/dag sedan i Måndags så nu är både bajset och kisset rött. Lika makabert varje gång jag glömmer av det och tror att jag skiter blod :D

Trots att jag inte tränar speciellt hårt det senaste 3 veckorna känner jag mig i bra slag. Jag tror faktiskt att detta kan gå vägen.

Simningen är helt klart under kontroll. Med lite ström åt rätt håll kan jag nog fixa 1:15-1:20

Cyklingen känner jag mig stabil på 30-33km/h upp till 120km sedan vet jag vette fan. Har aldrig cyklat längre så kanske tar jag helt slut och tappar som attan eller så behåller jag farten och slutar på 5:30 - 6:00.

Löpning är ju det jag sysslat med längst och jag har ju trotts allt sprungit distansen eller längre 3 ggr det senaste året. Jag är just nu i lite dålig löpform men jag tror ändå att jag kan hålla 5:30 -6:00 fart de första 2 milen och sedan är det som med cyklingen. Ingen aning. Antingen bryter jag ihop eller så går det bra. Jag räknar med en tid på 4:00 - 5:00

Det är enkelt att sitta här och laborera med siffror och få fram vad jag bör komma i mål på men en helt annan sak när hela kroppen skriker att den vill lägga ner för alla framtid.

Jag ska försöka att njuta av loppet och intala mig att det är detta jag tränat för i 12 månader. All träning har varit till för dessa ca 11-13 timmars tävlande.

Oavsett tid kommer jag vara en IRONMAN på Lördag.

2 kommentarer:

  1. Kör på nu och försök att njuta av tävlingen även om det också kommer att vara tufft.
    Du kommer att fixa detta galant. Håller bägge tummarna för dig!

    SvaraRadera
  2. Tackar. Jag ska försöka att njuta så gott det går...första timmarna blir nog ok ialla fall :D

    SvaraRadera