torsdag 8 augusti 2013

Våtdräkten har kommit och är testad!

I Tisdags kom min efterlängtade våtdräkt och igår testade jag den för första gången.
Den satt verkligen åt, nästan lite för tight men när jag kom ner i vattnet blev det betydligt bättre. Jag simmade i Alidebergs utomhusbassäng och jäklar vilket lyft det var. Jag har ju varit orolig för att simmande inte funkat bra men med våtdräkt på så hade jag ett jäkla flyt.
Antingen är den nya våtdräkten lite bättre än den gamla eller så har jag på något mirakulöst sätt utvecklats.
Jag körde på i ca 40 minuter och låg utan anstängning under minuten på 50m. Hittade ett flytläge som jag aldrig upplevt tidigare. Hur skönt som helst att känna att åtminstone en gren sitter och kommer funka som den ska.

2 kommentarer:

  1. Vad gött! Skönt med en sån bra känsla nu dagarna innan.

    SvaraRadera
  2. Med tanke på att allt annat känns sådär så är det gött att något funkar. Hade gärna kört ett OW-pass innan Ironman men tyvärr blir det för kort om tid. Kanske hinner vi köra att kortpass i Kalmar sund.

    SvaraRadera