torsdag 17 april 2014

Intervaller sliter.

Jag har precis tagit över som fotbollstränare för pojkens lag och i Tisdags var det dags för första träningen. De har inte haft så mycket konditionsträning och snart är det dags för första seriematchen så jag konstaterade helt enkelt att det får bli försvarsspel och intervaller för hela slanten.
Jag delade helt enkelt upp planen i halvor så man sprang halva kortsidan och joggade halva och likadant på långsidan. Körde detta i 4X5 minuter och vilade i 3min mellan varje serie.
Kändes som det blev ett riktigt bra pass och grabbarna va sådär härligt gnälliga som man ska vara efter ett göttigt intervallpass :D
Jag förenade naturligtvis nytta med nöje och sprang även jag. Det var nog tuffare pass än jag väntat då mina vader ömmar fortfarande trots att det gått två dagar.
Kan vara att jag var ovan att springa på mjukt gräs i löparskor. Min stackars kropp vill ha asfalt verkar det som.


Det var jäkligt roligt att träna ungdomarna och bara jag blir lite varm i kläderna så ska jag nog få dem att gilla både löpning och triathlon till slut :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar