fredag 11 april 2014

Seglora runda.


I Måndags körde jag 15 km långpass i alldeles för hög hastighet för mig. Detta har jag fått betala för hela veckan i stort sett. Benen har varit mosiga och trötta, jag har inte alls haft någon motivaton till morgonpass och det har varit allmänt sugit helt enkelt. Jag vet nu att långpass ska gå låååååååångsamt annars blir all övrig träning helt klart lidande.


Igår var jag ute med Mats på en cykeltur på 50 km. Vi utgick från jobbet och sedan ner till Seglora och in till Borås och tillbaka igen. Mats hade fått sin nya racer så han var taggad som fanken att köra och jag hade mina fina zip-kopior på så allt var upplagt för en bra runda.
Vägen var riktigt dålig de 2 första milen med gropar och annan skit + motvind naturligtvis, men vi låg på bra och jag tänkte att nu djävlar är det dags för ett riktigt bra test så jag pumpade på så mycket jag orkade och Mats låg i bakvinden helt oberörd.
Jag kände att spinningträningen nog gjort lite nytta trotts allt. Jag var betydligt starkare i backarna och mjölksyran försvann väldigt snabbt när jag väl var uppe. Det är en väldig skillnad på att cykla själv mot att vara två, man ger lite extra för att komma ikapp samt att man får lite vila när man ligger bakom. Sedan vill man ju inte visa sig som värsta sopan så det går ju lite fortare än det normalt gör helt klart. Ett mycket bra pass var det och benen känns bara å där lite lagom slitna. Bakdelen känns som det fått en omgång men det går nog över snart.


Idag blir det lite löpning efter jobbet och i morgon blir det 4-timmars pass på cyklen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar