torsdag 12 juni 2014

3000m OW premiär.

Igår var det utomhus premiär i Dalsjön hemma. Den är ca 4000m om man simmar runt hela sjön och ca 3000m om man simmar fram och tillbaka bara. Jag valde 3k rundan igår.
Jag hade "glömt" vilken enorm skillnad det är att simma OW mot att simma i basäng.
Det är helt andra grejer att tänka på. Det första och uppenbara är naturligtvis sjömonster, stora gäddor, lik och andra saker som finns i alla sjöar men när man väl kommit över den värsta skräcken så skiter sig den lilla tekniken jag tränat upp mer eller mindre totalt.
Det är ju lite vågigt, grumligt vatten, våtdräkt på, man måste kika så man inte kommer ur kurs. Alla dessa grejerna och så ska man försöka simma med lite bra teknik också....inte ok :(


Det handlar som med det mesta naturligtvis om träning. När jag gjort 10 pass i sjön kommer det vara en baggis men igår var det lite trögt som sagt.


Måste köpa mig en signalfärgad simmössa och en en sådan där OW boll som man kan ha med sig ut om det skulle hända något.


Väldigt nöjd med 3km utesim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar