torsdag 26 juni 2014

Löpformen under all kritik.

Det var 2,5 vecka sedan jag sprang sist men igår så fick jag in ett 7,5 km pass ialla fall.
Det kändes att jag inte sprungit på ett tag men hade ände en ok känsla när jag kom hem. Idag känns det som dagen efter ett Göteborgsvarv. Benen är ömma, lite värk, rena rama nybörjarkrämpor.
Jag har ju faktiskt hållit igång bra med cykling,styrka,fotboll och simning men det är tydligen bara att slänga åt helv. ur ren löparsynpunk. Inte kul alls att "börja om" igen. Jag vet inte vilken gång i ordningen det är nu som jag startar om löpningen.
Jag måste bara få ordning på detta. Tanken är nu att jag ska springa något varje dag i en vecka.
Jag ska springa minst springa slingan på 4,5 km som går utanför huset. Det tar typ 20-25 minuter så det borde ju mina lata ben fixa tycker man.
Nästan så man kan trycka in det i pausen på matchen i fotbolls VM.


Jag vet ju att det bara handlar om att bestämma sig och få lite kontinuitet i det så går det av sig själv sedan men satan vad det ska vara svårt att komma dit......




Mycket nöjd med mina km i simning och nöjd med cyklandet. Det går naturligtvis för långsamt men det kommer det nog alltid att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar