måndag 9 juni 2014

Tapetsering istället för träning :(

Det var ju tre dagar ledigt nyss och planen på att få till många långpass gick i stöpet direkt. Det blev tapetsering i två dagar istället. Sovrummet skulle göras om så det var bara att sätta igång. Jag var totalt omotiverad att träna efter Fredagen och Lördagen så dessa två dagarna blev det noll träning.


Jag kom däremot ut på Söndagen. Jag hade sett deltagarna i Triathlon Borås dagen innan och blev ordentligt sugen på att tävla lite, så jag bestämde mig för att köra på ordentligt på cyklen. Första 18 km på 33,1 och slutade min runda på 46,6 km med 30,5 i snitt.
Bästa någonsin skulle jag tro. Rundan jag kör är ordentligt kuperad och dessutom genom Borås där det tar lite extra tid för trafik etc.
Tror nog att jag kunnat hålla ca 33 i snitt om det var lite vanlig bana. Känns oerhört bra.  Jag blev lite extra inspirerad av cykelturen så jag körde på med 8 km löpning i gassande sol också. Detta gick inte så fort men jäkligt gött att få in ca 2,5 timma på träningskontot samt att hitta lite cykelfart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar