tisdag 12 oktober 2010

14 Km !!

Sprang 14 km för första gången idag. Känner mig riktigt nöjd. Kollade in Google Earth innan så jag hade ungefärlig koll på sträckan och sen var det bara att sätta på GPS:en på klockan och springa. Jag bestämde mig innan att jag skulle springa på 165 i puls så det gick väldigt sakta (1h 40 min) men det viktiga var inte tiden denna gången utan att jag skulle klara sträckan. Kändes knappt i kroppen efteråt. Lite extra kändes det väl men inte farligt alls. Nästa Måndag ska jag springa till min lillebror och tillbaka. Planen är att springa upp till honom ca (1mil), stanna där i ett par minuter och fylla på med vatten och något snabbt att äta och sedan springa tillbaka. Om jag gör det 1 gång i veckan så kommer jag ha en jäkla massa 2 mils lopp i kroppen till GBG varvet.
Måste återigen säga att Garmin Forerunner 305 är helt kanon. Bättre motivationshöjare finns inte. Jag har stenkoll varje kilometer på tiden/hastighet/antal m jag sprungit. Trodde först att den skulle vara lite klumpig men så är det inte utan man märker knappt av den alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar