lördag 9 oktober 2010

Pulsklockan inköpt och klar....

Nu har jag äntligen köpt en pulsklocka. Det blev en Garmin Forerunner 305. Var ute och testade den första gången idag. Det var lite "meckande" att få igång allt men jag fick ialla fall igång den hjälpligt och var ute och joggade 5 km. Jag sprang på 29.54 min förra gången som jag var ute och det var personbästa. Jag kände redan då att det fanns mycket mer att ge, så denna gången tänkte jag att nu ska jag ta i ordentligt, utrustad med ny klocka o allt. 27.52 landade det på. (Tjohooo!!!)

Jag skyndade mig hem och skickade in all data från klocka till programmet som följde med. Riktigt kul att se statistik på allting. När jag fått ihop lite data så kanske man kan dra lite bättre slutsatser om hur jag ska förbättra träningen. Det enda som var lite tråkigt vara att jag hela tiden trott att jag sprungit 5 km men enligt GPS:en så är rundan jag sprungit 4,7 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar