torsdag 14 oktober 2010

Jobbigaste passet någonsin...

Vrickade till foten lite idag på jobbet. Detta händer lite då och då. Fotknölen blev lite svullen men eftersom jag vilade igår så var jag jäkligt sugen på att komma ut idag. Bestämde mig för att springa en ny bana som jag hört skulle vara ganska flack så jag åkte upp till Ymergården och kikade på tavlan över banorna. Det stod på deras hemsida att även 10 km skulle ha el-ljus men så var det naturligtvis inte men däremot fanns det ett spår på 5 km som hade lampor. -Skitbra tänkte jag. Det blir ju 10km som jag tänkte mig fram och tillbaka. När jag sprungit så där 3 km lätt nerför eller mycket nerför började det gå upp för mig att jag skulle tillbaka samma väg, och djävlar i havet va jobbigt det va. Hade blodsmak i munnen när jag kom tillbaka till Ymergården, så det blev både lite fart och backträning idag men det dröjer innan jag kör det passet igen det kan jag lugnt säga. Nu blev det inte 10 km som jag trodde först utan 8km för jag sprang fel väg i början men tiden blev 53:36 så det var ändå hyffsat med tanke på att halva banan var uppför så jag är nöjd ialla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar