fredag 10 juni 2011

Cykla

Ska låna en riktig racercykel av en kompis i helgen. Det ska tydligen vara en riktigt dyr och fin hoj. Ska bli skitkul att köra på stambanan hemma ett par mil och testa. Jag har inte cyklat långt sedan jag var 15 år så det kommer nog bli lite ömt på en del ställen kan jag tänka. Planen är att ställa upp i någon slags triathlon tävling i Augusti med ett par jobbarkompisar. Då jag varken cyklat eller simmat sedan tonåren så kan det bli en ordentlig utmaning. Har faktiskt redan mätt ut en bana som är distansen jag ska köra men vet inte om det är riktigt klokt att köra den ännu. Förmodligen kommer jag bli toksugen på att köra den och göra det ändå med resultat att jag kör för hårt och måste vila någon vecka men skit i det.
Vi har en sjö precis brevid mig som jag mätt ut 1500 m på och sedan cyklar jag 2 mil och vänder och avslutar med 10 km löpning. På detta sätt så får jag varje växling hemma på tomten så jag kan byta om och dricka lite i mellan.
Toarp Triathlon here i come!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar