fredag 17 juni 2011

Hur fan ska man orka ??

Körde som sagt var intervaller igår och det gick i någonstans 4:00-4:20 fart. Frågan jag ställer mig är hur fan man ska orka 2 mil i det tempot ? eller ännu värre 4 mil. Jag nästan spyr efter 5:e intervallen och undrar hur mycket måste jag igentligen träna för att 4:00 fart ska vara standardfart. Läser en hel massa bloggar om andra skitduktiga löpare som kör i dessa farterna och blir oerhört avundsjuk. Det känns ju som farten finns där någonstans långt ner i kroppen men att andra "grejer" stoppar det, typ lungor,hjärta o annan skit men en dag ska även jag klara 39:59 på milen och stolt titulera mig löpare....innan dess är jag bara en seg sopa med ambitioner.

1 kommentar:

  1. Tror bara du behöver lite tålamod. Glöden att träna hårt har du ju redan. Jag körde 6*1000 med 2 min vila i 4:30-fart ett år innan jag grejade sub40. Nöt på bara så sänks tiderna allteftersom.

    SvaraRadera