onsdag 15 juni 2011

Kroppen helt ok...

Konstaterar idag att kroppen känns helt ok. Lite stel och stum men inget som är värt att notera. Sitter och försöker få ihop ett träningsprogram inför Trosa Stadslopp som går av staplen 1 Juli. 8,9 km är banan och då jag känner mig långsam som en snigel behövs det farttraäning som attan nu. Dessutom vill jag ju försöka få till det i de övriga lite längre loppen under hösten. Detta är väl en dilemma som de flesta motionärer som vill tävla mycket står inför antar jag. Planen är ialla fall att det får bli mycket intervaller,tempo nu fram till Juli. Sedan den 18 Juli så blir det 12 veckors mara program för tiden 3:30. Om jag bara följer detta program så borde det även medföra att mitt originalmål för halvmara sub100 minuter finns inom räckhåll. 3:30 på maran är kanske att spänna bågen för högt men jag känner att efter GBG-varvet behöver jag ha ett riktigt mål som är lite över min kapacitet men som ändå kan inträffa om jag har en bra dag, allt stämmer, mm .....ja ni fattar vad jag menar :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar