måndag 17 oktober 2011

Äggröra och fläsk på morgonen.

Satt och spånade igenom lite lchf bloggar och det var något inlägg om fruktstunder för barn kanske inte var världen smartaste ide. Det enda som händer är ju att de snabba kolydraterna de får i sig gör att blodsockret stiger snabbt och går sedan ner igen och där sitter ungarna lika trötta som en stund tidigare. Jag bestämmde mig ialla fall för att nu ska jag och mina barn ha i oss en riktig fet frukost som vi klarar oss på fram till lunch på. Min sambo knäckte iden: - äggröra och fläsk är ju gott, sagt och gjort. Pappa lärde sig göra äggröra med grädde. 6 ägg, 1-2 dl grädde, En 15 cm fläskskiva. Det tog ca 10 min att fixa i ordning. Alla är nöjda. Det behövs ju faktiskt inte mycket mer, allt finns ju i äggen och i fläsket. Ska smyga in lite grönt i äggröran framöver så får vi i oss det också. Fan va enkelt det är ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar