söndag 16 oktober 2011

Långpasset kom av sig.

Kände mig riktigt laddad idag för ett ordentligt långpass. Planen var att springa 2,1 mil till jobbet och sedan ta cyklen hem (som står på jobbet fortfarande sedan festen för 3 veckor sedan). Alla krämpor var borta och jag packade ryggsäcken med hjälm och cykelskor. Av någon anledning tog jag även med mobil och en tjuga. Redan efter 4-5 km kände jag av senan bakom knät igen. Jag kämpade på och hoppades att det skulle släppa men när jag kom in till stan så var det bara att inse att fortsätter jag så kommer det skita sig ordentligt. Det blev ca 10 km innan jag gav upp och tog bussen hem, som tur var hade jag mobilen så jag kunde lösa en sms-biljett för 21 kr. Detta som skulle bli början på en intensiv träningsperiod....fan också. Det får bli att knapra voltaren ett par dagar och kurera den inflamerade senan eller vad det nu är. Kan även vara en lättare sträckning av vaden då den stramar riktigt ordentligt. Förmodligen beror allt på Maran + nya racer skorna. Det får nog bli att inhandla ett par nya mängdskor med lite mer dämpning. Tror intemina fötter är riktigt redo för mina nya racerskor ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar