torsdag 28 juni 2012

Helt ok idag.

Efter 10 km igår så var jag lite orolig för bakslag idag men det var obefogat. Kroppen vaknade upp i lugnaste pulsen på mycket länge och jag tror ta mig fan att det har ordnat upp sig. Lite stum i låren men det är ju precis som det ska vara. Dock känner jag ett svagt svagt tryck över vänstersidan. Det gör inte ont eller så bara lite irriterande när jag tänker på det. Kanske är min lunga eller hjärta som växer så det knakar och behöver mer plats :D. Inte speciellt orolig för detta utan jag tolkar det som att något inte riktigt är med ännu då jag inte tränat ordentligt på ett tag.
Nu har jag bestämt mig för hur jag ska lägga upp träningen framöver. Det stora målet är Ironman 2013. Det är detta som all träning ska sträva emot. På vägen dit finns lite olika lopp som jag ska försöka att toppa träningen till.
1 Cykelvasan Aug.2012 (Kommer lägga in cyklingen som en naturlig del av min träning och möjligen köra några extra långa pass innan denna tävling)
2. Kretsloppet Sep 2012 ( Bara mala på som vanligt med löpträning och lägga in lite mera fart de sista 2 veckorna innan loppet)
3. 6 timmars i Borås: ( Perfekt tävling för att se hur kroppen mår efter 6 timmars löpning)
4. Göteborgsvarvet 2013 ( Här ska hela vinterträningen ut )
5. Borås Triathlon (Skojtävling bara för det är kul)
6. Ironman 2013

Det blir säkert några tävlingar imellan också men jag ska VERKLIGEN försöka att inte ha så mycket fokus på tiden utan mera se det som jobbiga träningspass som härdar mig för Kalmar. Det kommer naturligtvis skita sig när man står där med nummerlappen på bröstet men mentalt blir det lite lättare att ta en sämre tid då jag kan intala mig själv att detta bara är ett litet delmål på vägen.
Det är planen i stort. Jag längtar redan efter AUG 2013 då ska jag vara i mitt livs form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar