fredag 2 september 2011

Tankar om 4:30 fart.

Just nu känns det som jag är och sniffar på 4:30, när jag tar i ordentligt. Det hade varit så jävla gött att ta steget, komma över den där mentala ribban att det faktiskt är möjligt att springa så fort. Det går ju helt bevisligen. Det finns ju faktiskt en och annan som inte är elit som springer så fort :D . Jag kommer ihåg för ett år sedan när jag var otroligt nöjd med att ha gått under 6:00/km på milen. Då tänkte jag att det är ta mig fan omöjligt att springa fortare än så här. 5:00 tempo fanns inte på kartan. Nu är jag relativt bekväm måste jag säga på 5:00 och det är dags att ta nästa steg. Förmodligen går inte utvecklingen lika snabbt nu utan det handlar väl om 5 eller 10 sekunders hopp men jag vill ju naturligtvis att det ska vara 30 sekundershopp men det är nog en utopi. Jag ska fortsätta träna som en tok nu tills 4 dagar innan Kretsloppet, då blir det 50% nertrappning i två dagar, bara lite slöjogg dagen innan och sen tävling. Det har inte funkat att totalvila flera dagar innan. Visserligen låg jag på 4:57 på Trosa stadslopp men det var slitit som attan och absolut ingen optimal uppladdning innan.
Ska även gå och köpa mig lite powergel som jag tänkte trycka i mig 2-3:a kilometern så jag har lite extra energi på upploppet. Powergel och någon liter rödbetsjuice veckan innan sen så jävlar är jag redo för nya rekord.

2 kommentarer:

  1. Härligt med dina framsteg, roligt när det börjar gå lite fortare.
    Kör hårt nu inför kretsloppet så blir det nog ett fint PB där.

    SvaraRadera
  2. Helt rätt inställning! Du kommer greja det på kretsloppet.

    SvaraRadera