onsdag 30 november 2011

Försök till att gå över till LCHF

Har sedan i Måndags tagit bort kolydraterna i maten och ska göra ett seriöst försök att gå över till LCHF. Varför då kan man undra ? Jag är inte överviktig,inte diabetes, tränar mycket mm mm. Jag vill göra allt som står i min makt för att maximera min prestation. Nu har jag försökt vara ordentlig med kolydrater direkt efter träning, äta en måltid max 2 timmar efter och all annan skit som man "ska" göra enligt alla. Jag börjar tro att det bara är någon skitide som någon kläckt och sedan har det blivit en sanning när tillräckligt många upprepat det. I vilket fall så ska jag gå över till fettdrift nu istället och se om det gör något för mina tider. Många vittnar om att när de gått över till LCHF så blir flåset mycket bättre men att det tar emot i musklerna istället. Jag blir kanske snabbare på milen men inte så stor skillnad på halvmaran då, men det tar jag varje dag i veckan oavsett.
Så nu blir det LCHF, långpass, en djävla massa träning.
ps. I Söndags kl 15:00 slängde jag ut min sista General Portion. Snusfri i 3 dagar nu.

1 kommentar:

  1. Räkna med att det tar minst några veckor innan din kropp ställt om sig till att använda fett som huvudbränsle istället för kolhydrater. Innan dess blir man både trött och ofta även lite trögtänkt. Men efteråt brukar de flesta både bli mycket piggare och mer snabbtänkta. Har för egen del aldrig kunnat träna så hårt som med LCHF och då handlar det om flera pass fullkontaktkampsport om dagen.

    Gustaf Segerström
    http://www.fettdieten.se

    SvaraRadera