onsdag 16 november 2011

Stretching funkar

Har provat att stretcha ett par gånger om dagen nu för att råda bot på min förmodade överbelastnings skada i senan bakom knät och det har faktiskt fungerat. Igår tog jag mig tiden att stretcha ordentligt i ca 15 min. Gjorde alla möjliga övningar för vader,lår,höftböjare mm. Jag har även stretchat lite då och då under dagen och det har helt klart gjort att jag ömmheten nästan är borta samt att jag känner mig fräshare i kroppen. Tyckte tidigare att stretching var lite onödigt men har tvärvänt nu. Läst lite om att en del säger att det är helt onödigt att stretcha och det kanske det är om man pratar om skaderisken men inte ur rehabsynpunk, där fyller det definitivt en funktion. I alla fall för de småskador som jag upplever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar