tisdag 5 februari 2013

3200 m simning med SOK Knallen.

Igår blev det inget pass med min vanlig simpartner så det blev simpass med SOK Knallen för andra veckan i rad istället. Det blir helt klart mycket bättre kvalitet på passet när man simmar i grupp med ett ordnat schema istället för att mata mängd bara.
Igår fick jag lite tips av Lollo som varit elitsimmar tidigare så hon borde ju veta vad hon talar om.
Jag bryter mittlinjen ganska ofta inte bara med ena armen utan båda, sedan ska jag ligga kvar lite längre med armen utsträckt när jag andas också samt trycka till det sista när handen är under vatten.
Jag tog naturligtvis till mig tipsen och genast blev det mycket jobbigare att simma :) Jag trodde i min enfald att det skulle blir lättare.
Nu blir det till att nöta in detta så jag inte övar i 6 månader med fel teknik.
Det blev sammanlagt 3200m igår över 1h och 24 minuter. Nytt rekord både längdmässigt och tidsmässigt tror jag. 400-300-200-100 stege 3 gånger med avslutning 6X50 med 3,5,7 -takts andning.
400 = Sim utan hjälpmedel
300 = Simfötter
200 = Bensparkmed simfötter och flytbräda
100 = Paddlar (Fortfarande verk i ena axlen så jag tar det lugnt med paddlandet)
Jag låg i snitt på 2:08 /100m så det går helt klart framåt med eller utan "rätt" teknik.

Jag är lite orolig nu för min puls igen bara. Jag känner mig hur frisk som helst men har väldigt svårt att komma under 60 i puls även om jag ligger ner helt still i 10 minuter. Igår låg pulsen på 85-90 fyra timmar efter passet. Idag ligger den på ca 70. Jag vet att snuset som gör en del av ökningnen men det är för hög puls för att kunna vara hela sanningen.

Igår betalade jag in anmälningsavgiften för BUM 50, så nu finns det ingen återvändo. Förra året fick jag ju upp efter 78 km då jag sprungit 8 km fel men i år ska jag hålla mig på banan och ta mig igenom hela sträckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar