onsdag 27 februari 2013

Snabbt Långpass

Idag hade jag gott om tid för ett hyfsat långt löppass. Jag åkte ner till Pthuset och bytte om och drog iväg. Jag hade ju en helt ok form häromdagen så tanken var att pressa kroppen lite lagom idag, inte ge upp direkt utan tvinga kroppen att bekänna lite färg.
Jag startade i lugnt  5:30 tempo och tyckte att lite mer kan jag nog öka, så jag hamnade på ungefär 5:00 fart. Efter 8 km vände jag och begav mig hemåt igen, då hade jag sprungit i lite över 40 minuter så jag tänkte att det vore ju trevligt att klara ca 50 också så jag kämpade på till 10km och kände mig helt ok i kroppen och dessutom visste jag att det skulle bli lite lättare på hemvägen så jag tog beslutet att försöka hålla ca 5 fart hela vägen och det gick faktiskt vägen.
Jag är sliten nu så det kanske inte var världens bästa beslut men någon gång måste man ju testa formen och den finns där, det är jag säker på nu. :D Jag sprang 16 km på 1:22 och jag hade med lätthet klarat 5 km till i samma fart så någonstans runt 1:47 hade jag hamnat på om jag sprungit halvmaran idag. Med lite tävlingsadrenalin,gels, sportdryck och uppladdning hade jag enkelt klarat 2 minuter till så 1:45 kommer bli baggis i år.
Fan va gött att ha denna känslan redan i Februari, det finns ju ett par månader till att träna på och bli ännu bättre.
Nu får det bli lugna pass resten av veckan. Kanske borde damma av hojjen också.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar